عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 11 آبان 1400
بازدید : 306
نویسنده : mozhgan

میزان موفقیت ایمپلنت‌های دندانی و مراقبت‌هایی بعد از گذاشتن ایمپلنت ایمپلنت‌های دندانی بهترین روش دندانپزشکی برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته هستند. ایمپلنت‌ها یک جایگزین موفق، با دوام بالا و ظاهر کاملا طبیعی هستند که جزئی از استخوان فک می‌شوند و به سلامت آن کمک می‌کنند. بخش پایه‌ای ایمپلنت دندان جایگزین ریشه دندان از دست رفته می‌شود. سپس یک تاج دندانی با ظاهر کاملا طبیعی روی آن گذاشته می‌شود. 

بیشتربخوانید... درمان های ارتودنسی

ایمپلنت دندانی چیست؟

  دندان در اساس از دو بخش تشکیل شده است: تاج (بخش بالای بافت لثه) و ریشه (بخشی از دندان که در استخوان معلق است و توسط لیگامان‌های پریودنتال -اطراف دندان- احاطه شده است که دندان را در محل نگه می‌دارند). پایه ایمپلنت دندانی یک جایگزین واقعی برای ریشه است اما برخلاف آن، در بخشی از استخوان فک که قبلا توسط دندان یا دندان‌هایی اشغال شده بود محکم قرار گرفته می‌شود. نکته جالب در مورد ایمپلنت‌های دندانی این است که ایمپلنت واقعا در استخوان ادغام شده و جوش می‌خورد، فرآیندی که یکپارچگی استخوان (osseo-integration) نامیده می‌شود. بیشتر بخش‌های ایمپلنت دندانی از تیتانیوم خالص تجاری ساخته می‌شوند که از سال‌ها پیش در پزشکی و دندانپزشکی استفاده می‌شود، چرا که خاصیت استئوفیلی (استخوان دوستی) دارد و توسط بدن به عنوان ماده خارجی شناخته نمی‌شود. فرآیند واقعی osseo-integration در واقع یک ادغام بیوشیمیایی بین سلول‌های زنده استخوان و مواد استخوانی با یک لایه اکسید شکل گرفته در سطح تیتانیوم است.

بیشتربخوانید...  دندانپزشکی بارداری

آیا کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندانی هستم؟

 یک معاینه کامل توسط متخصص ایمپلنت باید انجام شود تا مشخص شود چه مقدار حجم و تراکم استخوانی در محل دندان از دست رفته دارید، چرا که مقدار مشخصی از استخوان برای حمایت از ایمپلنت لازم است. اما حتی اگر دچار کمبود استخوان نیز بودید، تکنیک‌های ساده بازسازی استخوان که برای سال‌ها با موفقیت استفاده شده‌اند می‌توانند سلامت استخوان محافظ دندان را بهبود بخشیده تا بتوانید کاندید مناسبی برای دریافت ایمپلنت دندانی باشید. 

بیشتربخوانید... ارتودنسی بدون سیم

میزان موفقیت ایمپلنت‌های دندانی چقدر است؟

ایمپلنت‌های دندانی میزان موفقیت خیلی بالایی دارند. مطالعات مستند بالینی و تحقیقاتی میزان موفقیت ایمپلنت را بیش از ۹۵%، بالاتر از هر نوع دیگر از درمان‌های جایگزین دندان نشان داده‌اند. میزان موفقیت ایمپلنت حتی در نواحی با تراکم استخوانی کم، بالا است. به محض جوش خوردن ایمپلنت در استخوان، دوام آن یک عمر طول می‌کشد.

منبع: بهترین متخصص ارتودنسی





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com